Intermittent fasting

Periodiek vasten kan op verschillende manieren. Ik koos voor de formule 16 uur per dag vasten. Het is niet zo drastisch als het klinkt. Het komt erop neer dat ik het ontbijt oversla en niets meer eet na 20 uur, wat meteen het snoepen voor het slapengaan afschaft. Ik eet nog alleen een middag- en avondmaal en ook wat ertussen. Al mijn geknabbel vindt plaats tussen 12 en 20 uur.

Hetgeen wat ik eet is niet echt veranderd, er wordt nog gesnoept. Maar als je maar een deel van de dag mag eten, krijg je dagelijks minder caloriëen naar binnen (tenzij je je schade inhaalt in de toegelaten uren). De bedoeling is dus “normaal” te eten tussen 12 en 20u en daarna je koelkast te negeren (en ook je voorraad chocolade).

Hoe is het afgelopen?

Ik heb dit anderhalve week volgehouden en ben een kilo vermagerd. De voormiddagen zonder eten vond ik nog te doen maar de avonden waren troosteloos.

Conclusie: Intermittent fasting lukt voor mij maar voor een korte periode. Het gewichtsverlies is miniem.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s